Mats Rydström

Mats Rydström

Mats Rydström

Digitalt

Teknikbolag och deras kändisar

 |  Publicerad 2013-02-01 09:33  |  Lästid: < 1 minuter

Det fanns en tid då ett teknikföretag omöjligen kunde kännas häftigt. Bolagen och deras produkter var närmast ett nödvändigt ont. Så är det inte längre. Därför kan man fråga sig varför de så desperat försöker köpa sig flärd med feta checkar till kändisar. Helst ska de inte bara ställa upp i en reklamfilm utan få en högt uppsatt hittepå-roll. Det brukar kännas … så där. Speciellt eftersom företagen i regel har sackat efter och är i desperat behov av att framstå som kreativa.

Hur mycket Will.I.Am från Black Eyed Peas fick för att bli Intels director of creative innovation är höljt i dunkel. Den föga glamorösa processortillverkaren kallade värvningen ett “multi-year, hands-on creative and technical collaboration.”

Andra förhåller sig mer traditionellt till kändisar, som när Vizio fick Beyoncé att dansa i en reklamfilm.

Följaktligen blir en mässa som CES i Las Vegas proppfull med celebra framträdanden av varierande dignitet. Det vore klädsamt om prylarna fick leva på egna meriter då och då.

/Linus

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2023-09-13 16:02